Cyklo a turistika

Cyklotúry

Stredisko Jasná Nízke Tatry je vyhľadávané nielen kvôli turistike a lanovkám, ale aj vďaka Bike Parku. Park spolu s drevenými prekážkami a terénnymi úpravami poskytuje kvalitné podmienky a priestor pre profesionálnych jazdcov i pre menej skúsených či rekreantov s deťmi, na pohodové jazdy tatranskou prírodou, nádhernými výhľadmi a piknikom priamo v horách.
Demänovská dolina a jej okolie je obľúbeným miestom cyklistov, ktorí vyhľadávajú členité CYKLOTRASY:

• Hotel Mikulášska chata – Liptovský Mikuláš – Ploštín – Iľanovo – Závažná Poruba – Liptovský Mikuláš: asi 35 km trasa má strednú náročnosť po asfaltovom povrchu.
  • Hotel Mikulášska chata – Liptovský Mikuláš – Iľanovo – Iľanovská dolina a späť: touto trasou sa vyberiete na stredne náročnú takmer 40 km trasu po asfaltovom povrchu.
  • Okolo Liptovskej Mary: Hotel Mikulášska chata – Liptovský Mikuláš – križovatka pri Liptovskej Sielnici- Bešeňová – križovatka pri Partizánskej Ľupči a späť: takmer 55 km dlhá trasa vedie okolo vodnej nádrže Liptovská Mara. Je tu aj možnosť skrátenia alternatívnou trasou cez Vlachy.
  • Hotel Mikulášska chata – Liptovský Mikuláš – Okoličné – Žiar – Žiarska chata a späť: zo Žiarskej chaty je možné pokračovať v pešej vysokohorskej turistike Západnými Tatrami. Cesta je dlhá asi 45 km.
  • Hotel Mikulášska chata – Liptovský Mikuláš – Okoličné – Liptovský Hrádok –Kráľova Lehota – Čierny Váh, dolná vodná nádrž a späť: z hľadiska prírodného prostredia je to veľmi hodnotná trasa, ktorá prechádza územiami národných parkov TANAP a NAPANT. Jej dĺžka je viac ako 60 km.
  • Hotel Mikulášska chata – Liptovský Mikuláš – križovatka pri Liptovskej Sielnici – Kvačany – križovatka pri Hutách – Podmeštrová – križovatka pri Liptovskej Sielnici a späť: viac ako 62 km dlhá trasa vedie rozhraním Chočských vrchov a Západných Tatier a hlavne atraktívnou Kvačianskou dolinou i výhliadkovým úsekom na spiatočnej ceste.

Turistika

Jasná, Nízke Tatry ponúka veľký počet túr pre pešiu turistiku a treking s rôznymi úrovňami obtiažnosti, od náročných, až po tie, ktoré sú určené pre rodiny s deťmi, prípadne začiatočníkov. Lyžovačka v Jasnej nie je jedinou aktivitou, ktorú stredisko Jasná pod Chopkom ponúka.

Vyberte si podľa fyzickej kondície a v prípade, že sa v horách necítite ako doma, využite naše sprievodcovské služby, vďaka ktorým sa vaše aktivity v horách stanú bezpečným dobrodružstvom. Kontakt tu.

OBĽÚBENÉ TÚRY

• Vrbické pleso sa nachádza len pár krokov od nášho hotela a ak máte šťastie, vidíte naň i z okna vašej izby. Najväčšie prirodzené jazero v Nízkych Tatrách položené vo výške 1 113 m. n. m je ľadovcového pôvodu. Od roku 1975 je prírodnou pamiatkou. Zaberá plochu 0,69 ha, má maximálnu hĺbku 8 metrov, dĺžku 115 metrov a šírku 62 metrov. Prechádzku okolo Vrbického plesa spestruje náučný chodník s tabuľami na vzdelávanie širokej verejnosti a škôl.
  • Navštíviť môžete i Symbolický cintorín obetiam Nízkych Tatier. Najľahšie sa k nemu dostanete z Bielej púte. Z hlavnej cesty vedie trasa odbočením pri kríži a následne pomerne nenáročným chodníkom značeným žltou značkou. Po asi 10 minútach vás cesta dovedie k Pamätníku Jána Švermu a po ďalších 20 – 25 minútach prídete k symbolickému cintorínu. Cestou si oddýchnite na vyhliadkovej veži, kde si môžete vychutnať nádherné výhľady na Chopok.
  • Ak máte radi prechádzky v prírode a zaujíma vás história partizánske bunkre v dolinke Krčahovo v Demänovskej doline sú pre vás ako stvorené. Bunkre alebo tzv. zemľanky sú pamiatkou po liptovských partizánoch z II. svetovej vojny. Dobrovoľníci sa v roku 2013 pustili do ich rekonštrukcie. Dnes ich spravuje obec Demänovská Dolina. Cesta k nim sa začína od nástupnej stanice lanovky Lúčky smerom ku Krakovej holi po vyšľapanom, miestami kamenistom teréne. Trasu prejdete chôdzou za približne 45 – 60 minút. Zdatnejší sa môžu na cestu vybrať aj s bicyklom.
  • Príjemnou asi štvorhodinovou túrou je cesta z Chopka cez sedlo Poľany na Tri Vody a Bielu púť. Viac ako deväťkilometrová ľahšia hrebeňová túra vás výhľadmi prevedie po masíve Skalky, na Liptovskú Maru a doliny Nízkych Tatier. Cesta vedie z vrcholu Chopka (odviesť sa tam môžete i lanovkou Funitel) po červenej turistickej značke cez Dereše do sedla Poľany. V sedle je potrebné odbočiť vpravo na žltú turistickú značku smerom na Tri Vody a pokračovať po žltej turistickej značke, až sa dostanete k hotelu Mikulášska chata.
  • Na ľahšiu vychádzku na najvyšší vrchol Nízkych Tatier – Ďumbier si vyhraďte min. 4 hodiny chôdze. Z vrcholu Ďumbiera je veľmi rozsiahly kruhový rozhľad na takmer všetky pohoria stredného a severného Slovenska. Z hotela Mikulášska chata vás k nemu privedú vlastné nohy k vrcholu Chopka alebo lanovka Funitel. Odtiaľ sa vyberiete po červenej turistickej značke popri Kamennej chate, ďalej cez Demänovské sedlo a Krúpovu hoľu až na Ďumbier (2043 m n. m). Späť sa vrátite tou istou trasou.
  • Náučný chodník Demänovská dolina je 13-kilometrová asi 4,5-hodinová stredne náročná túra, ktorá patrí medzi najkrajšie náučné chodníky Nízkych Tatier. Počas cesty sprevádza turistov 12 informačných panelov. Túra od hotela Mikulášska chata pokračuje popri Vrbickom Plese, smerom na Otupné a Tri Vody. Odbočíte doľava na červenú turistickú značku na Brhliská, ďalej Pod Orlou skalou a ďalej strmším chodníkom na Lukovú. Následne cesta klesá k Peknej vyhliadke a traverzuje až k rázcestiu v Širokej doline. Pokračuje vľavo po zelenej turistickej značke až na Lúčky a späť.
  • Cesta na Sinú a Bôr je náročná, celodenná vysokohorská túra s veľkým prevýšením. Od parkoviska pri Demänovskej jaskyni slobody sa vydáte po zelenej turistickej značke hore Demänovskou dolinou na rázcestie pod Repiskami. Na mieste vetvenia hlavnej doliny odbočuje doprava žlto značkovaný turistický chodník, ktorý vedie hore dolinou Radová. Po chodníku vystúpite do príkreho svahu, až prídete na zalesnený plošinový chrbát, z ktorého pokračujete cez les do sedla Sinej. Zo sedla vedie doprava strmý chodník so žltými významovými značkami, ktorý sa končí na ostrom skalnatom vrchu Siná. Pokračovať po hrebeni ďalej na sever neodporúčame, terén v týchto miestach nadobúda horolezecký charakter. Vrátite sa do sedla Sinej a vyberiete sa hore do protiľahlého svahu. Stúpaním sa dostanete na vrchol Bôru. Odtiaľ pokračuje cesta na vrchol Poľany, kde odbočíte doľava na Cestu hrdinov SNP označenú červenými turistickými značkami. Hrebeňovú trasu opustíte na najbližšom rázcestí v Sedle Poľany, kde odbočíte doľava. Po žltej turistickej značke zostúpite do doliny Zadnej vody. Miernejším klesaním popri potoku Zadná voda sa dostanete k hotelom pod Otupným. Záverečný úsek vedie po asfaltovej ceste, ktorá vás privedie k hotelu Mikulášska chata.